ably ably برای هدایت شدن به سایت جدید اینجا کلیک کنید

آموزش برنامه نویسی

آموزش برنامه نویسی وب، اندروید، ویندوز , اسکیوال و...
Tell: 0912 097 5516
| Email: Hello@EduOnline.ir

آموزش MaintenancePlan

 بسم الله الرحمن الرحیم

آموزش MaintenancePlan در SQL Server

در این بخش قصد دارم بخشی را با عنوان Maintenance plan که یکی از قابلیت های SQL server  می باشد معرفی کنم. شما با استفاده از این قابلیت می توانید یک برنامه یا همان plan را تعرفی نمایید و سپس می توانید این plan را در بازه های زمانی مشخص اجرا نمایید و به عنوان یک Job درSQL معرفی نمایید.

سعی می کنم با یک مثال ساده این قضیه را روشن تر کنم. برای این کار من قصد دارم یک plan برای گرفتن بک آپ به صورت روزانه از تمامی دیتابیس ها ایجاد کنم.

در بخش Maintenance plan کلیک راست کنید و بر روی گزینه New Maintenance plan کلیک نمایید و در پنجره باز شده یک نام انتخاب کنید.

در بالای  پنجره Maintenance plan  بر روی گزینه Subplan Schedule  کلیک نمایید و در پنجره باز شده پارامترهای اجرا برنامه و زمان بندی را مطابق انچه نیاز دارید تنظیم نمایید در این جا ما می خواهیم برنامه ما هر روز در یک ساعت مشخص و بدون محدودیت برای همیشه اجرا شود حال پنجره را Ok کنید.

MaintenancePlan

حال از همین نوار منو بر روی گزینه Manage Connection کلیک نمایید و کانکش خود را تنظیم نمایید.

حال از بخش Toolbox ابزار Backup to Database task را بر روی Plan خود درگ کنید و سپس بر روی آن کلیک راست و گزینه  Editرا بزنید و در پنجره باز شده کانکشن مربوطه خود را تنظیم نماییدو سپس دیتابیس هایی را که می خواهید از آن بک آپ بگیرید را مشخص نمایید و در نهایت مسیر ذخیره سازی را به همراه قابلیت فشرده سازی مشخص نمایید و سپس بر روی Ok کلیک نمایید.

پس ذخیره کردن این Plan به همراه آن یک job  نیز ایجاد می شود که می توانید بر روی Maintenance plan ایجاد شده کلیک راست کرده و آن را اجرا نمایید البته این job  نیز در بازه های زمانی که مشخص کردید به صورت زمان بندی شده، نیز اجرا می شود.

 

این یک مثال ساده فقط جهت آشنایی با قابلیت SQL Server بود ولی این قابلیت فراتر از این مثال است شما با مراجعه با Toolbox می توانید بعضی از ابزارها را مشاهده نمایید و به سایر قابلیت ها پی ببرید.

 

نظرات (۰)

هيچ نظري هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
up
ما را در گوگل محبوب کنید