سئو - انتخاب دامنه
بسم الله الرحمن الرحیم
آموزش SEO
دوره آموزشی سئو
Domain
بسیاری از افراد تصور می کنند تنها باید به دنبال دامنه ای باشند که معرف آنها باشد و کلمه کلیدی اصلی آنها در نام دامنه آنها موجود باشد، هر چند این یک روش صحیح برای انتخاب دامنه است اما یک قانون نیست، زیرا داشتن نام مناسب برای به یاد ماندن در ذهن کاربران بسیار مهم تر از موتورهای جستجو است.
یک قانون در ارتباط با سئو (SEO) همیشه مد نظر داشته باشید، وب سایت خود را به شکلی ارائه کنید که کاربران از آن راضی باشند نه فقط موتورهای جستجو، علم سئو (SEO) دقیقا همین است که نیاز کاربران را به شکلی فراهم می کند که موتورهای جستجو نیز از آن داده ها می توانند استفاده کنند.
استفاده از کلمات کلیدی در نام وب سایت (domain name) به شما کمک می کند تا از رقبای خود بهتر بتوانید سایت خود را معرفی کنید. همچنین به شما کمک می کند تا وب سایت شما در نتایج موتورهای جستجو رتبه بهتری نسبت به دیگران بدست آورد و طبیعتا کاربران بیشتری را به خود جذب کند.
همچنین برای خرید کلمات کلیدی در موتورهای جستجو (گوگل این سرویس را نیز ارائه می دهد، به ازای خرید یک کلمه کلیدی شما را نمایش میدهد، این سرویس گوگل به شما اجازه می دهد هر کلمه کلیدی را برای مدتی اجاره نمایید تا وقتی کاربران آن کلمه را به کار می برند سایت شما نیز بدون در نظر گرفته شدن قوانین SEO در میان سه سایت اول یافته شده نمایش داده شود) وقتی یک دامنه مناسب که حاوی کلمات کلیدی شما است داشته باشید بهتر می توانید بر روی دامنه خود تبلیغ کنید و دامنه خود را به کاربران معرفی کنید.
در گذشته داشتن یک نام دامنه مرتبط که شامل کلمات کلیدی باشد بسیار ارزشمند بود اما امروزه موتورهای جستجو خیلی تفاوت کرده اند و معیارهای مهمتری برای تعیین رنک یک وب سایت دارند که از نام دامنه بسیار مهم تر است از همین رو انتخاب یک نام پیچیده که شامل کلمات کلیدی است توصیه نمی شود و نباید از نام های طولانی و پیچیده که به خاطر سپردن آن توسط کاربران مشکل است استفاده کرد حتی اگر مانند برخی از وب سایت ها مابین کلمات از خط تیره برای تفکیک اسم استفاده شود.
داشتن دو یا سه کلمه در نام دامنه (domain name) می تواند به سادگی توسط کاربران به خاطر سپرده شود. بسیاری از سایت ها هستند که یک کلمه را برای شما طراحی و ساخته اند مثلا eBay, Yahoo!, Expedia, Slashdot, Fark, Wikipedia, Google و غیره که نمونه آنها در اینترنت بسیار زیاد است.
یک تمرین خوب برای فهمیدن اینکه نام شما مناسب است یا خیر نوشتن آن از روی کیبورد است اگر تایپ آن سریع و ساده باشد یعنی به سادگی به یاد خواهد ماند.
مرحله بعد گفتن نام دامنه (domain name) به فرد دیگری است که از آن اطلاع ندارد، اگر نام دامنه شما را بتواند به درستی بنویسید (Spelling) پس دامنه خوبی انتخاب کرده اید، البته اگر به دامنه های بالا که ذکر شد دقت کنید هیچکدام کلمه عامیانه ای نیستند، در این صورت باید قدرت ساخت یک برند را داشته باشید.