بهینه سازی سایت - تگ Title
بسم الله الرحمن الرحیم
آموزش SEO
دوره آموزشی سئو
تگ Title
تگ TITLE در میان تگ head قرار می گیرد و با استفاده از آن شما می توانید عنوان صفحه خود را که به صورت متن در page title مرورگر نمایش داده می شود، تعیین کنید. همچنین این نام برای bookmark کردن یک صفحه و یا اضافه کردن صفحه مورد نظر به لیست صفحات مورد علاقه شما (Favorites) می تواند مورد استفاده قرار گیرد.
در میان تگ TITLE شما می توانید کلمات کلیدی خود را به صورت معنا داری برای کاربران و موتورهای جستجو نمایش دهید مثلا "آموزش سئو به روش گوگل" در این عنوان کلمه کلیدی ما نیز قید شده است هر چند این عنوان مناسب نیست اما مثالی خوبی است تا بدانیم چطور با عنوان های خود را تغییر دهیم. دلیل خوب نبودن این وجود کلمات نامناسبی است که در جمله ما وجود دارد، اگر بخواهیم همین عنوان به یک عنوان مناسب تغییر دهیم می توانیم به این صورت آن را بنویسیم: "سئو، آموزش بهینه سازی وب سایت"
در این عنوان برخلاف عنوان قبل دو کلمه کلیدی که بسیار جستجو می شود را قید کرده ایم و جمله مناسبی نیز ایجاد شده است.
استفاده صحیح از کلمات کلیدی در تگ TITLE می تواند بسیار به شما کمک کند مخصوصا برای موتور جستجو گوگل این تگ بسیار مهم است، همچنین برای صفحات اصلی وب سایت شما این تگ بسیار تاثیر گذار خواهد بود.
چند نکته را که در هنگام انتخاب تگ TITLE باید در نظر بگیرید
1- تگ TITLE نباید بیش از 9 کلمه و 60 کاراکتر باشد
2- در ابتدای عنوان (TITLE) خود از کلمه کلیدی استفاده کنید، این کار نیز به شما بسیار کمک خواهد کرد. مانند "سئو، آموزش بهینه سازی وب سایت"
3- اگر نام شما و برندتان شناخته شده نیست آن را در تگ TITLE قید نکنید زیرا به شما کمک نخواهد کرد اما اگر نام شناخته شده است می توانید این کار را انجام دهید. مانند "آموزش برنامه نویسی - Ably.ir"
عدم استفاده از تگ Title وب سایت شما را از Ranking گوکل خارج می کند، شاید یکی از دلایل آن نبودن مطالب و محتوای مرتبط با تگ Title در صفحه باشد و یا عدم ارسال لینک دیگر سایت ها به صفحات شما باعث این مشکل شود.
روش های صحیح برای انتخاب عنوان مناسب (TITLE) را که می بایست در نظر داشته باشید، را مشخص کرده ایم:
1- هر صفحه باید یک عنوان (TITLE) منحصر به فرد داشته باشد.
2- در صورت امکان سعی کنید در هر صفحه از برخی از کلمات کلیدی خود استفاده کنید.
3- عنوان صفحه اصلی خود را با بهترین کلمه کلیدی شروع کنید و به دنبال آن دومین کلمه کلیدی برتر خود را قید کنید.
4- از کلمات کلیدی مشخص برای معرفی محصولات، خدمات و مطالب خود استفاده کنید.
5- اگر تمایل دارید نام شرکت خود را در عنوان (Title) صفحه اضافه کنید، بهتر است نام شرکت را در انتهای عنوان (Title) اضافه کنید.
6- بهترین حالت یک کلمه و معنای آن را برای عنوان (Title) صفحه خود استفاده کنید، برای دانستن اینکه چه کلمه ای بهترین و پر مخاطبترین کلمه نسبت به سایر کلمه های هم معنی است می توانید از ابزارهای WordTracker استفاده کنید. در ادامه تمامی ابزارهای سئو (SEO) را بررسی خواهیم کرد.
7- در تکرار کلمات کلیدی خود در عنوان (Title) صفحه افراط نکنید، نباید بیش از 2 یا 3 بار یک کلمه کلیدی را تکرار کنید.
8- مطمئن شوید تگ <Title> اولین تگ موجود در میان تگ <head> است، این کار باعث خواهد شد، شما برای گوگل یک سایت محبوب (Friendly) باشید.