ably ably برای هدایت شدن به سایت جدید اینجا کلیک کنید

آموزش برنامه نویسی

آموزش برنامه نویسی وب، اندروید، ویندوز , اسکیوال و...
Tell: 0912 097 5516
| Email: Hello@EduOnline.ir

نگاهی به امنیت اطلاعات

بسم الله الرحمن الرحیم

نگاهی به امنیت اطلاعات

چقدر از امنیت اطلاعات خبر دارید؟

چقدر سرویس هایی که هر روز از آنها استفاده می کنید را می شناسید؟

جالب است در ایران تمامی مردم اطاعات شخصی و مهم خودشان را از طریق سرویس های مختلف برای دیگران به اشتراک می گذارند حتی بدون اینکه بدانند از چه سرویسی استفاده می کنند و این سرویس چه مزایا و معایبی دارد.

امنیت اطلاعات

شاید برای عوام مردم این مشکل محسوب نشود اما برای افرادی که در حوزه IT فعالیت می کنند طبیعتا نقطه بزرگی است.

از همین رو پیشنهاد می کنم حتما اطلاعات خود را در مورد سرویس هایی که در حال استفاده از انها هستید تکمیل کنید، برای مثال دو سیستم را در اینجا عنوان می کنیم:

Skype

Skype نرم افزاری است که در میان افراد عامه خیلی مورد استفاده قرار نمی گیرد اما واقعا نرم افزار کاربردی و مناسبی است که می توانید به وسیله آن گفتگو صوتی و تصویری و متنی داشته باشید.

این نرم افزور پس اینکه کاربران زیادی را به خود جذب کرد توسط مایکروسافت خریداری شد. در گذشته این نرم افزار اطلاعاتی که به صورت فایل ارسال می شدند نگهداری نمی کرد و در صورتی که در همان لحظه ارسال فایل مربوطه را دانلود نمی کردید، دیگر قابل دسترس نبود اما امروزه تمامی فایل ها بر روی سرورهای این نرم افزار ابتدا دخیره شده و سپس ارسال می شوند.

این امر درحالی که به نظر می رسد نقطه قوت این نرم افزار است اما حکایت ذخیره اطلاعات شما و عدم امنیت دارد!

Google

اما سرویس دوم گوگل می باشد که همه ی ما هر روز از آن برای کارهای مختلف خود استفاده می کنیم. مهمترین و پرکاربردترین سرویس گوگل، موتور جستجوی آن می باشد که همه افراد از سرویس مناسب گوگل ابراز رضایت می کنند.

در دنیای وب مفهومی با نام وب 2 وجود دارد، این مفهوم در واقع بیانگر روش هایی است که به وسیله آن رفتار کاربر ارزیابی می شود تا بر اساس رفتار کاربر بهترین فعالیت ها صورت گیرد.

گوگل نیز از این روش ها برای اراءه بهترین نتایج در موتور جستجو خود استفاده می کند، این بدین معنا است که اگر شما با با حساب کاربری گوگل خود لاگین باشید و در اینترنت به فعالیت بپردازید، گوگل پس از مدتی رفتار شما را تحلیل خواهد کرد و با جمع اوری اطلاعات، از این پس می داند که  شما در مورد چه موضوعی بیشتر جستجو می کنید و در چه سایت هایی بیشتر زمان خود را سپری می کنید.

این اطلاعات باعث می شود شما وفتی مطلبی را جستجو می کنید سریعتر به نتیجه مناسب دست پیدا کنید اما می توان به شکلی دیگری به این مطلب توجه کرد که شما همیشه رصد می شوید! یک مثال جالب در این قضیه میتواند ثبت و نگهداری جستجوهای صورت گرفته توسط شما باشد.

برای مثال کافی است با حساب کاربری خود در گوگل لاگین کنید و سپس در مورد موضوعی جستجو کنید. حال مجددا با حساب کاربری خود در گوشی همراه تان لاگین کنید و سپس اقدام به جستجو کنید، طبیعتا لیست آخرین جستجوهای خود را مشاهده خواهید کرد!

نظرات (۰)

هيچ نظري هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
up
ما را در گوگل محبوب کنید