ably ably برای هدایت شدن به سایت جدید اینجا کلیک کنید

آموزش برنامه نویسی

آموزش برنامه نویسی وب، اندروید، ویندوز , اسکیوال و...
Tell: 0912 097 5516
| Email: Hello@EduOnline.ir

وب 2

بسم الله الرحمن الرحیم

وب 2 (web 2)

آموزش کلودسیم  CloudSim

فصل ششم

وب 2

Web 2.0 انقلابی در صنعت کامپیوتر است که تلاش دارد اینترنت را به سمت پلتفرم شدن پیش ببرد


Tim O’Reilly

Web2.0

با افزایش کاربرد های وب ، طراحان وب روش های جدیدی را در ایجاد وب سایتها به کار بستند که باعث راحت تر شدن دسترسی به داده ها برای کاربر و مشارکت کاربر در ایجاد داده ها است که توسط کاربرانش گسترش Wikipedia میشود. نمونه بسیار روشنی از این سایت ها پیدا میکند و مدیران این سایت فقط محیطی را برای استفاده از توانایی های کاربران فراهم می کنند.
مطرح شد. آنها به دنبال O’reilly مفهوم وب 2 اولین بار در یک همایش توسط معاون موسسه نسل جدیدی از وب بودند که بتواند جذاب، کاربردی و قابل گسترش باشد. اینگونه بود که کنفرانس وب 2 شکل گرفت و بحث های زیادی پیرامون این پدیده مطرح شد. امروزه جستجوی این عبارت در گوگل بیش از 10 میلیون نتیجه را برمیگرداند.
همان طور که در ابتدای این بخش به آن اشاره کردیم وب 2 در نظر دارد اینترنت را به صورت پلتفرم درآورد.منظور از این جمله این است که هدف وب 2 بی نیاز کردن ما از سیستم عامل است،اگرچه این ادعایی بزرگ است اما وب 2 تا حد زیادی به این هدف دست یافته است. اینجا بود که مفهومی بنام سیستم عامل جهانی شکل گرفت. کاربران با داشتن یک مرورگر روی هر دستگاهی، و با اتصال به اینترنت میتوانند از کلیه سرویس های لازم جهت کارهای روزمره خود بهره گیرند. یکی از پیامد های سیستم عامل جهانی، پایان چرخه ی سنتی تولید و عرضه نرم هر چند سال یکبار نسخه جدیدی را منتشر میکنند MS Office افزار است. نرم افزارهایی مانند و کاربران باید آنها را خریداری کنند تا از مزایای نسخه جدید بهره مند شوند. اما برنامه های
تحت وب هر ماه و گاهی هر روز به روز 1 میشوند و سریعا در دسترس همگان قرار می گیرند.

آموزش پردازش ابری


داده ها

وب 2 اهداف دیگری نیز دارد که به نوعی زیر مجموعه همان هدف اول هستند. یکی از این اهداف به اشتراک گذاری است. اشتراک گذاری همه چیز برای توسعه ی وب یکی از مزایای این سرویس میباشد.
ارزش داده ها در وب 2 همان چیزی است که باعث رشد یک سایت میشود. آنچه ویکی پدیا را امروز به اینجا رسانده است، داده هایی است که کاربران در طول مدت زمان طولانی در این در زمینه ی فروش Amazon.com سایت وارد کرده اند. این موضوع را در سایت هایی مانند در زمینه ی سینما Flixster.com در مورد آثار موسیقی، در Last.fm کالا و کتاب، در سایت در زمینه ی نقشه های شهرها و در بسیاری دیگر از سایت های وب 2 Google Maps ، در میتوان مشاهده کرد.
برای نامگذاری خیابان ها و کوچه های نقشه هایش استفاده MAPS گوگل از کاربران سرویس میکند. به همین دلیل است که امروز شما می توانید حتی به فارسی "برج میلاد" را در این سرویس جستجو کنید و این منطقه از شهر را روی نقشه های گوگل مشاهده کنید. و در مقابل میتوانید مدرسه ی دوران کودکی خود را روی نقشه بیابید و نام مدرسه تان را روی نقشه وارد کنید بزرگترین مرجع نقشه های جهان MapQuest به شمار می رفت.

روزگاری شرکت گوگل با استفاده از نیروهای کوچک جمع بزرگی از کاربرانش ، گوی سبقت را از این شرکت گرفت.

طراحی رابط کاربری پویا

بارزترین شاخصهی یک سایت وب 2، داشتن رابط کاربری قدرتمند است. استفاده از روش و Ajax CSS , xml , HttpRequest های جدید و ترکیب تکنولوژی های موجود مانند باعث بهبود سرعت و افزایش کارایی بسیاری از وب سایت ها شده است. بطور مثال می توان از Gmail گوگل در این مورد نام برد که رابط کاربری بسیار سریع و پویایی را در مقایسه با سایر رقبایش ارائه کرده و باعث بدست آوردن محبوبیت در میان کاربران شده است. یکی از پروسه های وقتگیر در هنگام چک کردن ایمیل ها، تازه شدن 1 صفحه در هنگام باز کردن یک ایمیل یا حذف کردن یک ایمیل است، gmail با بکارگیری روش طراحی Ajax کردن این پروسه خود را از بالاترین سرعت ممکن بهره مند ساخته است.


سرویس های وب 2 از شما یاد می گیرند

سرویس های وب 2 برای وقت کاربرانشان ارزش زیادی قائلند و شما را در پروسه هایی مانند نیازی به ذخیره کردن Gmail ذخیره سازی داده هایتان بهتر یاری میکنند. بطور مثال شما در ایمیل افرادی که برای شما یکبار ایمیلی زده اند ندارید. زیرا هر آدرس ایمیلی که دریافت میشود بطور اتوماتیک در دفترچه ایمیل های شما ذخیره میشود و هنگامی که نیازمند ارسال ایمیل به از بین هزاران ایمیل gmail یکی از دوستان خود هستید، کافیست ابتدای نام او را تایپ کنید تا ثبت شده، ایمیل مورد نظر را نمایش دهد. همچنین اگر چند دوست همنام دارید که بیشتر به ایمیل دوستی را که بیشتر برایش gmail ، یکی از آنها ایمیل می زنید، هنگام تایپ نام آنها ایمیل زده اید بالاتر از بقیه نمایش می دهد.

قابلیت یادگیری سرویس های وب 2 در بخش جستجوی گوگل نیز قابل مشاهده است. گوگل نتایج جستجوی شما را ذخیره میکند و هنگامی که یک مدخل جدید را جستجو میکنید ، گوگل آنرا با موضوعات و مطالب قبلی تان مقایسه میکند و تا جای ممکن نتایج را بر اساس سلیقه شما مرتب کرده و نمایش میدهد.

همچنین در بخش جستجوی عکس گوگل، هنگامی که شما بعد از جستجوی یک کلمه، روی یکی از عکس ها کلیک میکنید گوگل میفهمد که عکس مورد نظر رابطهی نزدیکی با آنچه جستجو کرده اید دارد و از آن به بعد در جستجوهای بعدی آن عکس را به کلمه ی جستجو شده، مرتبط تر میداند و در صفحه ی جستجویش آنرا بالاتر نمایش میدهد. به این فرایند استفاده از هوش جمعی میگویند که گوگل به خوبی از آن در الگوریتم هایش استفاده میکند.


می توان گفت اینترنت و به طور مشخص وب 2، مهمترین عامل در شکل گیری پردازش ابری می باشد،یا مهمترین انگیزه در ایجاد و پیاده سازی پردازش ابری وب 2 بوده است.در واقع می توان گفت پردازش ابری یکی از اجزای وب 2 می باشد و وب 2جزیی از پردازش ابری است.

SOA معماری مبتنی بر سرویس

معماری مبتنی بر سرویس در واقع یک مجموعه ای از سرویس ها است که با یکدیگر ارتباط برقرار می کنند. حین این ارتباط ممکن است داده هایی را بین یکدیگر پاس کاری کنند و همچنین ترکیب دو یا چند سرویس با هم یک کار انجام دهد. در این جا چند مفهوم اتصال بین سرویس ها مورد نیاز است. بر خلاف دهه های گذشته که نرم افزار ها قائم به خود و انفرادی بودند، در حال حاضر روند تکامل نرم افزار ها به سوی معماری مبتنی بر سرویس میرود. رشد انفجاری تکنولوژی های اینترنت و تعداد کاربران آن موجب شده که فروش نرم افزار جای خودش را به اجاره ی نرم افزار بدهد. کمپانی های بزرگی مانند میکروسافت، گوگل، سان و حتی آمازون به این سمت می روند که به جای فروش مستقیم نرم افزار به کاربر خدمات نرمافزاری را به وی ارایه دهند.


معماری مبتنی بر سرویس معماری نرمافزار یا سیستمی است که امکاناتی چون کامپوننت ها، استفاده ی مجدد، توسعه پذیری و راحتی را در اختیار ما قرار می دهد. این ویژگی ها برای کمپانی هایی که به دنبال کاهش هزینه هستند و به جای فروش به اجاره ی سرویس های نرم افزار تأکید دارند، الزامی است.

نظرات (۰)

هيچ نظري هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
up
ما را در گوگل محبوب کنید