using کردن و LifeTime Object
بسم الله الرحمن الرحیم
بسیاری مواقع وجود دارد که شما در بدنه تابع خود یک متغییر یا یک شی از کلاس را تعریف می کنید اما کار شما با این متغییر در چندین خط به پایان می رسد اما این متغییر یا شی شما در هنوز در حافظه وجود دارد، این مشکل در کلاس هایی که در فضای نامی متفاوت از فضای نامی فعلی شما وجود دارد بسیار حائز اهمیت است برای حل این مشکل کافی است که به صورت زیر عمل کنید:
using System;
using System.Data.SqlClient;
///
public class A {
///
public static void Main() {
string connectionString = "";
// Wait for 5 second delay in the command
string queryString = "waitfor delay '00:00:05'";
using (SqlConnection connection = new SqlConnection(connectionString)) {
connection.Open();
SqlCommand command = new SqlCommand(queryString, connection);
// Setting command timeout to 1 second
command.CommandTimeout = 1;
try {
command.ExecuteNonQuery();
}
catch (SqlException e) {
Console.WriteLine("Got expected SqlException due to command timeout ");
Console.WriteLine(e);
}
}
}
}
همانطور که مشاهده می کنید با استفاده از دستور using می توانیم میدان فعالیت یک شی را به سادگی مشخص کنیم.
نظرات (۰)
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.